onsdag 12 mars 2008

Min första blogg


Föga intresseväckande rubrik kan hända, men detta är något stort för mig.

Med stort menar jag inte att det är något som får min kropp att dåna av upphetsning, däremot är det lagom spektakulärt för sinne och själ.
Att spegla, att tolka sin verklighet som sedan ska uppfattas, omtolkas om du vill, av en hel befolkning.
Nej, megalomanin har inte slagit rot än, även om så kanske kan tyckas.
Men risken finns faktiskt, risken finns, att folk läser det här.
Det är hela poängen med en blogg, annars kan det ju lika gärna vara så.
Intelligenta konstateranden, för att vara uttalade av en bonnlurk som jag själv.
Min blogg blir ingalunda en uthängning av själ till allmän bespottning. Men nära nog.

Vad gör du här egentligen? är det någon som frågar med starka tendenser till irritation i rösten.
Jag har ett skolprojekt, svarar jag då. Och i det ingår att starta en blogg. Det är kul att blogga. Har jag hört. Och nu ska även jag uppleva detta. Jag tänkte passa på att göra reklam för mina färdigheter i illustration. Det ska bli kul.

Illustrationen i detta inlägg är tecknad med mina superpennor: Pantone, tre spetsar.
Det är inget självporträtt, utan bara en av många känslor man kan finna sig i.


Jaja. Välkommen till min blogg alltså.

3 kommentarer:

Malin sa...

Gillar den illustrationen massor, jättefin är den! Måste köpa såna pennor som du har så jag också kan rita som du... ;)

Linda Siewert sa...

Precis! Med såna pennor är allt möjligt! :D

Kinna Jonsson sa...

Hoppas du fortfarande tycker det är kul att blogga. Såg att du varit inne på den blogg jag skriver för jobbet (marknadssupport) och läst lite om PR-byråer. Jobbar du för farfarsfar? häls Kinna